ייעוץ משכנתאות מסביר – מהו מחזור משכנתא?

כולנו חולמים על דירה משלנו או על בית פרטי שיהיה ברשותנו. החלום אחר דירה מוביל ישראלים רבים לנסות ולחסוך כסף. לעתים נופלת עלינו ירושה שמשארי ברשותנו רכוש או כסף רב וזה בהחלט מקרב אותנו אל החלום. במציאות רוב רובם המכריע של הישראלים נאלצים בנוסף להון ראשוני שחסכו או קיבלו בירושה לקחת הלוואה מסוג משכנתא. משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך, בממוצע של כעשרים שנה שמטרתה לרכוש דירה. הדירה שנרכשה בכספי המשכנתא היא למעשה העירבון עבור ההלוואה.

משכנתא

לקיחת משכנתא היא צעד משמעותי למדי שיש לתת עליו את הדעת. הבנקים מציעים מסלולים שונים וריביות משתנות וכדאי תמיד להתייעץ עם איש מקצוע. הפועל, משום שמדובר בהלוואה לטווח ארוך כל כך, המציאות הכלכלית יכולה להשתנות מקצה לקצה לאחר שכבר לקחנו את המשכנתא. לעתים השינוי הוא לטובתנו, כלומר לקחנו את המשכנתא בתנאים טובים לעומת המשכנתאות שמוצעות כיום ולעתים השינוי הוא לרעתנו.

השינוי הכלכלי

אם השינוי הוא לרעתנו כלומר אנחנו סבורים שאנחנו יכולים לקבל כיום משכנתא בתנאים טובים יותר, מה שצריך לעשות הוא לבצע מחזור משכנתא. מחזור משכנתא משמעו להחזיר את המשכנתא הישנה ולקחת במקומה משכנתא חדשה בתנאים אחרים. כאן נכנסים לתמונה יועצים פיננסיים. לא כדאי לבצע מחזור משכנתא אלא אם אתם בטוחים מעל לכל ספק כי הצעד הזה ישפר את מצבכם הכלכלי. כדי להיות בטוחים יש צורך להיוועץ עם יועץ מוסמך.

היכרות עם האותיות הקטנות

רק יועץ מקצועי מכיר את תחום המשכנתאות על בוריו ויכול לבחון את מכלול ההיבטים. גם אם אתם בטוחים תמיד כדאי להתייעץ משום שאם הרעתם את מצבכם הכלכלי בעקבות מחזור המשכנתא, הרי שלא רק שלא השגתם את המטרה שלשמה ביצעתם את המהלך, אלא שהשגתם את התוצאה ההפוכה. חשוב לבדוק לפני שמבצעים מהלך כזה האם המשכנתא שלכם נושאת ריבית על פירעון מוקדם.

גובה הריביות

ייתכן שהריבית היא גבוהה ולכן לא שווה לפדות את ההלוואה טרם זמנה. יש לשים לב לכל התנאים של המשכנתא החדשה ולחשוב לטווח הארוך, וניתן לבצע חישוב ראשוני באמצעות מחזור משכנתא מחשבון, כך שתדעו להעריך מראש האם זה נכון לכם. אם הילדים כבר גדלו וההוצאות עתידות לקטון ייתכן שמחזור משכנתא יהיה עד חכם עם פריסה אחרת של התשלומים.

לקיחת משכנתא

לקיחת משכנתא

תהליך לקיחת משכנתא לקיחת משכנתא נעשית לטובת תשלום עבור דירה שנקנתה. מדובר על נכס שעלותו גבוהה, ולרוב, אין די מקורות כספיים עצמיים למימונו. על מנת

קרא עוד »

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר